I forsommeren blev jeg kontaktet af en af trænerne fra
Stenhus Gymnasium og HF i Holbæk.

Ud over almindelige gymnasieklasser har de også et
sportscollege, hvor der udover det gymnasiale lægges vægt sport, heriblandt
fodbold, basketball og badminton.

De ville gerne have mig til, at tage nogle billeder af
eleverne i aktion til deres informationsmateriale.

Det hele var linet op da jeg ankom en eftermiddag efter
skoletid.

De første jeg skulle fotografere var drengefodboldspillerne.

Der var kun mødt tre op, så de var lidt begrænset hvilken
type billeder jeg kunne tage.

Træneren havde taget kegler og spyd med, så vi kunne lave
nogle baner, hvor de kunne løbe og drible.

Bagefter lavede jeg en ”angriber mod målmandssituation”

Her driblede angriberne på skift ind mod målmanden, som så
gik i benene på dem.

Efterfølgende lavede jeg nogle billeder af målmanden på
spring efter bolden i målet.

Bagefter var det pigernes tur.

De var også kun tre og ingen af dem havde målmandstøj på, så
der måtte en af dem lige låne af drengene.

Samme type billeder som hos drengene.

Inde i den ene hal var det de høje drenges tur:
basketballspillerne.

Jeg havde oprindeligt tænkt, at jeg ville lade dem spille
nogle spil til en kurv og så tage det hele her.

Men det går simpelthen for hurtigt, så vi måtte lave aftaler
om hvilken type billeder jeg skulle lave og så få drengene til, at gennemspille
situationerne indtil skuddet var i kassen.

Til sidst var det drenge og piger, der spillede badminton,
der skulle fotograferes.

Her måtte jeg også lave nogle opstillede situationer, da
badminton dels går lynhurtigt og nettet er svært, at stille skarpt igennem og
den øverste hvide kant ofte blokerer udsynet eller ender med, at gå tværs
gennem hovedet på en af spillerne.

Under fotograferingerne talte jeg med både spillere og
trænere om hvilke situationer de ville have lavet og hvilke, der var
realistiske i de forskellige sportsgrene.

Det endte med fem billeder af hver sportsgren fotograferet,
så der kunne lægges tekst i til brochurebrug og skæres i forhold til layout.